Kylpyläloma Tallinnaan

Lähdimme C:n kanssa lauantaiaamuna kylpylälomalle Tallinnaan, jonka olin jo tammikuussa meille varannut. Eckerö Linelta saa edullisia tarjouksia reittimatkoista, joten laivamatkoista maksoimme edestakaisin yhteensä 54 euroa ja kylpyläksi valitsin Tallink Spa:n aikaisempien kokemuksien perusteella, joka osoittautui taas hyväksi valinnaksi. Yksi yö kahden hengen huoneessa, sisältäen aamiaisen sekä kokopäivän kylpylärannekkeen maksoi yhteensä 114 euroa. Kalliiksi ei siis tämä reissu tullut, ottaen huomioon kylpylän tason ja pienen ulkomaan matkan samalla. Suomen kylpylät voivat olla huomattavasti kehnompia ja silti tuplasti kalliimpia ja päälle vielä mahdolliset bensamaksut, jos ei nyt ihan pääkaupunkiseudulle jää. Itse olin erittäin tyytyväinen reissuun ja uskon myös C:n olleen.

Laiva lähti siis lauantaiaamuna klo 9.15 Länsisatamasta ja oli perillä Tallinnassa 11.45. Kävelymatkaa kylpylään satamasta oli jopa n. 100m, joten raskausmasun kanssa erittäin loistava sijainti. Hotellihuoneen saimme heti ja kävimme vain vaihtamassa uikkarit päälle ja heitimme kylpytakit niskaan ja suuntasimme Aqua Spa:han. Tallink Span Aqua Spassa on 5-6 erilaista saunaa, jotka ovat yhteisiä miehille ja naisille ja lisäksi molempien pukuhuoneissa on vielä omat saunat. Löytyy perinteinen suomalainen sauna, höyrysauna, turkkilainen sauna sekä muutama muu sauna, joissa emme käyneet. Allasosastolta löytyy kaksi isoa allasta, joista toiseen on sijoitettu baari sekä yksi poreamme ja yksi lämmin allas. Toisesta isosta altaasta pääsee myös ulkoaltaaseen, joka on siis samaa allasta ja voit suoraan uida sinne. Ulkoaltaasta voit illalla ihailla tähtitaivasta ja romanttisuutta lisää myös kuumasta vedestä nouseva höyry. Ihana paikka.

Näkymä meidän huoneen ikkunasta

Viihdyimme altailla kolmeen asti, jonka jälkeen kävimme vaihtamassa vaatteet ja lähdimme hieman shoppailemaan ja syömään. Kävimme Rotermannissa Bershkassa, Pull & Bearissa sekä Stradivariuksessa. Kolme lempivaatekauppaani Tallinnassa ja todella toivon löytäväni ne jonain päivänä myös Suomesta. Raskausmasusta huolimatta löysin muutaman ihanan vaatteen itselleni ja C:kin löysi itselleen kaksi hupparia, t-paitoja ja farkut. Kaikenkaikkiaan onnistunut reissu shoppailunkin osalta. Shoppailun päätteeksi olimme niin nälkäisiä, ettemme jaksaneet enää miettiä minne menisimme syömään, joten ehdotin Viru Keskuksen Amarilloa. Täytyy sanoa, että paljon tasokkaampaa kuin Suomessa. Henkilökunta oli todella mukavaa ja ruoat erinomaisia. Itse tilasin jonkun kanatortillan ja C tilasi hampurilaisaterian.

Kanatortillani

C:n hampurilaisateria

Alapuolella netistä löytämiäni kuvia Bershkasta ostamistani vaatteista. Lisäksi ostin yhdet niittilenkkarit alesta, mutta niistä en löytänyt kuvaa. Laukun kuvakin on itseottamani kännykällä…

Ruokailun jälkeen kävelimme takaisin hotellille ja painelimme suoraan kylpylään, sillä ulkona oli aivan jäätävän kylmä tuuli paluumatkalla. Otimme altaisiin juomat, C otti oluen ja minulle mansikka-mango -smoothien. Ei olisi voinut parempaa toivoa sillä hetkellä tämän painolastin kanssa. Kylpylästä lähdettyämme takaisin huoneeseen, oli tarkoituksena vielä käydä syömässä hotellin ravintolassa ihanat jälkkärit, mutta kävipä niin, että kun siihen sängylle erehdyin makuuasentoon menemään, niin en siitä enää ylös päässyt. 😀 Iski niin kamalat jälkikivut siitä kävelystä, että C joutui jopa nostamaan minut vessaan. Ja seuraava yö meni myös kivuliaisissa tunnelmissa, mutta onneksi aamulla oli jo parempi olo ja kävimme syömässä ihanan aamiaisen, joka siis kuului hintaan. Aamiaisen jälkeen kävimme kysymässä paljon maksaa myöhäisempi check out ja iloksemme klo 14.00 asti se oli ilmainen, joten ehdottomasti otimme tuon uloskirjautumisen vasta kello kahdeksi. Menimme takaisin nukkumaan ja kahdelta poistuimme hotellista vieden reput sataman säilytyslokeroon ja otimme taksin keskustaan. Kävimme tekemässä siellä vielä viime hetken ostokset, jotka olivat jääneet kaivelemaan mieltämme ja syömässä yllättäen McDonald’sissa. Otimme vielä McCafesta ihanat lattet ja take awayna palan suklaakakkua ja suklaamuffinsin.

C oli jäänyt tosiaan harmittelemaan ettei lauantaina ostanut Pull & Bearista kokeilemiaan farkkuja ja minua jäi harmittamaan ettemme ostaneet sille erästä hupparia, jota katselin hänen kokeillessa farkkuja. Ohessa vielä siis kuvia C:lle ostetuista vaatteista.